De heenreis - Reisverslag uit Lima, Peru van Joske - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Lima, Peru van Joske - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Joske

Blijf op de hoogte en volg Joske

29 Oktober 2014 | Peru, Lima

Lieve allemaal,

Ik ben er, veilig en wel!
In het vliegtuig al mooi even de tijd gehad om deze blog te beginnen, alleen uiteraard nog weinig bijzondere input. Voor de mensen die niks te doen hebben, heel benieuwd zijn of totaal geen zin hebben in andere vervelendere klusjes zal ik een wat uitvoerige beschrijving geven van de reis.. Ik ben niet van plan steeds zo uitvoerig te werk te gaan, maar ik heb nou eenmaal ook 20 uur niks anders te doen dan zitten ( een hele opgave voor mij)

Vlucht 1: Amsterdam richting Philadelphia:
De stoelen zitten lekker, het eten smaakt nog niet eens naar rubber, gefouilleerd door de mooiste van de twee stewardessen, ik heb even kunnen slapen in het vliegtuig en ik had een mooi plekje bij het raam. Prima begin van de reis dus!
Minpuntje: de airco zit bij het raam bij je voeten, dus na de eerste paar tukkies gedaan te hebben voelde ik mijn voet niet echt (echt niet) meer, gelukkig was hij na een uurtje weer opgewarmd en hoef ik geen amputatie. Valt dan toch allemaal weer mee.
Nog een klein dingetje: als je zou moeten kiezen voor een heel vliegtuig wat voor film je op de algemene schermen laat zien, zou ik niet direct kiezen voor the x-man. Maar dat is mijn mening..

Overstappen in Philadelphia, gaat makkelijk en soepel. Heb dan ook 4 uur de tijd dus totaal geen stress. Even een rondje gelopen en mijn ogen uitgekeken, nu al.. Segways, dikke mensen, donuts, gek geklede mensen, hier en daar een Nederlander, hometrainers (jaja!) en een heuse speeltuin, groot genoeg voor een flink kinderfeestje..

Vlucht 2: Philadelphia naar Miami:
Het opstijgen vanaf Philadelphia is een prachtig plaatje. Buiten is het donker en in alle huizen brand er licht, de straatverlichting is aan en het verkeer met al zijn lichtjes is druk in de weer.. Een grote lichtshow dus, (Fenna zou jaloers zijn) totdat alles kleiner en kleiner wordt en er vlekken licht overblijven van de dorpen en stadjes ver beneden ons. We zitten alweer in de lucht.

Overstappen gaat dit keer snel, 1/2 uur om bij de goeie gate te komen, aan de andere kant van het vliegveld. Nog gelukt ook met die kleine beentjes..

Vlucht 3: Miami naar Lima
Niks van meegemaakt, lag heerlijk te slapen. Wel wakker geschrokken van wat turbulentie, maar nadat ik besefte wat het was, weer op een oor verder getukt.

Eenmaal aangekomen door met de transfer taxi naar het hotel, wat er klein en schattig uitziet, prima dus! Het is hier half 8 inmiddels dus tijd om wat geld te wisselen en koffie te scoren.

Adios amigo's! Aan het werk jullie, of naar school! (K) (l)

  • 29 Oktober 2014 - 17:44

    Anke:

    Hey Joske,
    heel veel plezier en geniet ervan!


    Gr. Anke

  • 29 Oktober 2014 - 18:41

    Jolijn:

    Hola,

    geweldig om te lezen dat je in Peru aangekomen bent en echt je droom waar gaat maken! Geniet van deze fantastische tijd en ga zeker je avonturen volgen.

    Groetjes Jolijn

  • 29 Oktober 2014 - 18:42

    Hermi Miedema :

    Hoi Joske, we gaan je volgen...Veel plezier!

  • 30 Oktober 2014 - 09:45

    Maud:

    Hahaha Joske! Leuk om te lezen en vooral goed om te horen dat alles goed is gegaan.
    Lekker genoten van je kopje koffie en natuurlijk zal ik je verhalen lezen :)

    Liefs Maud!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Reis naar peru

2,5 maand genieten

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2015

Peruaanse kerst, oud&nieuw en de rimboe

20 December 2014

Vervolg prachtig bolivia

11 December 2014

Uitstap(je) naar Bolivia!

01 December 2014

Machu Picchu!

01 December 2014

De Nederlandse toerist
Joske

Actief sinds 29 Okt. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 4355

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 31 December 2014

Reis naar peru

Landen bezocht: