Machu Picchu! - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Joske - WaarBenJij.nu Machu Picchu! - Reisverslag uit Machu Picchu, Peru van Joske - WaarBenJij.nu

Machu Picchu!

Door: Joske

Blijf op de hoogte en volg Joske

01 December 2014 | Peru, Machu Picchu

Weer een week werken en Spaanse les, plus stappen en salsa dansen. Geweldige salsa workshop gehad waarbij de kerels zonder ritme moeten proberen de dames te leiden.. Heel grappig!
Na deze week zit mijn Spaanse les en vrijwilligerswerk er op, dus het echte reizen kan beginnen. Natuurlijk begint dat hier met machu Picchu ( wat oude berg betekend. Machu pitchu, zoals iedereen het zegt, betekent oude penis...)
Ik heb gekozen voor de salcantay track. Een wandeltocht van 4 dagen naar machu Picchu, dan een dag wandelen en klimmen naar machu Picchu en de laatste dag terug lopen naar een bus station om de dure trein te vermijden. 6 dagen wandelen dus. Onbeschrijfelijk mooi, gaaf en ook zwaar. sommige dagen 9 uur wandelen en meer dan een km stijgen of dalen! Maar zeker de moeite waard!! We liepen de eerste twee dagen op een enorme gletcher af, de salcantay berg. Eenmaal aan de voet van de gletcher (4600m hoog) begon het dalen en al snel kwamen we van hooggebergte in de hoog gelegen jungle. Alles groen! Totaal anders dan de eerste twee dagen! Dag 3 Van de hoge naar de laag gelegen jungle, wat op tropisch regenwoud begon te lijken, met veel rivieren, watervallen, bloemen en vlinders. Weer totaal anders dus. Die avond heerlijk genoten van de hotsprings en een kampvuur, geweldige party! Dag 4 zipline gedaan; tokkelen tussen bergen. 6 tokkels waarvan de langste 800 meter! Daarna nog 'maar' 11 km wandelen om uit te komen in aquas calliente, aan de voet van machu Picchu. Onderweg zo veel moois gezien dat je gewoon vergeet dat je het allemaal doet voor die ene belevenis op dag 5; machu Picchu zien!
Om 3.45 uit de veren, op naar de brug die om 5 uur open gaat en toegang verleent naar ten eerste 1300 traptreden ( altijd fijn, zeker na 4 dagen hiken) en ten tweede de ingang naar machu Picchu!!! Een tour van 2 uur om ons te vertellen over alle dingen die de stad mee gemaakt heeft en hoe briljant de inca's waren ( je moet er toch echt zelf heen gaan om dat te zien en horen, maar geloof me: het waren mega slimme mensjes!). daarna de mogelijkheid om voor jezelf wat rond te kijken. Ik had ook de toegang tot machu Picchu mountain geboekt, waar ik en Adam ( die ik zo gek kreeg mee te gaan) nogmaals een shitload aan trappen mochten beklimmen ( ik denk wel 2000), maar goed beloont werden met op het perfecte moment dat wij boven kwamen een opklaring in de lucht en prachtig uitzicht over machu Picchu en de bergen! Werkelijk niet te omschrijven hoe mooi! Daarna helaas, mijn minst favoriete deel, Alle trappen weer naar beneden (in totaal dus meer dan 3000). Niet leuk, maar no way dat we met de bus zouden (later hadden we daar spijt van natuurlijk). Terug in aquas calliente een heerlijke pizza gehad en mijn mede groepsgenoten uitgezwaaid ( zij gingen met de trein terug). De volgende dag een klein wandelingetje van zo'n 5 uur naar de bus gemaakt. ( officieel 2,5 uur maar met mijn lange pauzes en lage tempo 2 keer zo lang). In de bus met mijn backpack op schoot een mooie rit gehad. Na 2 van de 6 uur een pauze en iedereen was er al klaar mee dus besloten twee gezellige Engelsen om rum en cola te kopen. De rest van de rit werd uiteraard een feest! Ondanks dat de chauffeur niks op had, was hij nog het meest loco van allemaal, bij elke bocht zat je bij twee mensen op schoot, zo hard reed hij.. Maar dat betekende wel dat we eerder in Cusco waren, en ik dus om half 10 al heerlijk uitgeput en voldaan in mijn bedje lag!! Wat een prachtige week!

Nu veel spierpijn, blaren en muggenbulten als aandenken ( bedankt pitchu muggen) Uitslapen, skypen met het thuisfront, blog bijwerken en een reünie met de mensen van de salcantaygroep. Foto's uitwisselen en samen eten. Gezellig!

Adios amigo's, en tot de volgende blog..

• 02 December 2014 - 11:05

Femmie:

Jossie! Mooi man, lekker bezig, klinkt goed, genieten geblazen, alles! Ga zo door en ik zie je verhalen wel weer verschijnen. Wat is Peru leuk he :). Liefs

• 03 December 2014 - 14:18

Maaike En Robin :

Klinkt allemaal erg goed en mooi! Jeetje 6 dagen lopen, bikkeltje hoor! Dat ziplinen moet ook geweldig geweest zijn! Gaaf!
    Geniet er verder van! -x- Maaike en Robin